Continous Integration in der Praxis Gruppenarbeit
You can not select more than 25 topics Topics must start with a letter or number, can include dashes ('-') and can be up to 35 characters long.

63 lines
1.5 KiB

  1. using System;
  2. using System.Collections.Generic;
  3. using System.Linq;
  4. using System.Text;
  5. using System.Threading.Tasks;
  6. using Xunit;
  7. using MiniGames.Shared.Models;
  8. using MiniGames.Client.ViewModel;
  9. namespace MiniGamesTests
  10. {
  11. public class TicTacToeTest
  12. {
  13. TicTacToeBrett StandardBrett()
  14. {
  15. return new TicTacToeBrett();
  16. }
  17. SpielerModel[] StandardSpieler()
  18. {
  19. return new SpielerModel[]
  20. {
  21. new SpielerModel
  22. {
  23. SpielerName = "Spieler 1",
  24. Punkte = 0
  25. },
  26. new SpielerModel
  27. {
  28. SpielerName = "Spieler 2",
  29. Punkte = 1
  30. }
  31. };
  32. }
  33. TicTacToeModel StandardModel()
  34. {
  35. return new TicTacToeModel
  36. {
  37. Spieler = StandardSpieler(),
  38. Brett = StandardBrett(),
  39. };
  40. }
  41. [Theory]
  42. [InlineData(0, 4, true)]
  43. private void SpielerInput_FreiesFeldBelegenTest(int spielerIndex, int posIndex, bool gesetzt)
  44. {
  45. // arrange
  46. TicTacToe spiel = new(StandardModel());
  47. TicTacToeBrett brett = spiel.Brett;
  48. bool erwartetGesetzt = gesetzt;
  49. // act
  50. bool erhaltenGesetzt = spiel.SpielerInput(spielerIndex, posIndex);
  51. // assert
  52. Assert.Equal(erwartetGesetzt, erhaltenGesetzt);
  53. }
  54. }
  55. }