You can not select more than 25 topics Topics must start with a letter or number, can include dashes ('-') and can be up to 35 characters long.

60 lines
1.4 KiB

#ifdef TEST
#include "unity.h"
#include "WortSpiel.h"
void setUp(void)
{
}
void tearDown(void)
{
}
void testLoescheBuchstaben_Buchstabeexistiert(void) {
// Testfall 1: Buchstabe existiert im Wort
char wort1[] = "Beispiel";
loescheBuchstaben(wort1, 'i');
TEST_ASSERT_EQUAL_STRING("Bespel", wort1);
}
void testLoescheBuchstaben_Buchstabeexistiertnicht(void) {
char wort2[] = "Test";
loescheBuchstaben(wort2, 'z');
TEST_ASSERT_EQUAL_STRING("Test", wort2);
}
void testLoescheBuchstaben_Leereswort(void) {
char wort3[] = "";
loescheBuchstaben(wort3, 'a');
TEST_ASSERT_EQUAL_STRING("", wort3);
}
void testZaehleBuchstaben_Buchstabenexistiert(void) {
// Testfall 1: Buchstabe existiert im Wort
char wort1[] = "Beispiel";
int anzahl1 = zaehleBuchstaben(wort1, 'i');
TEST_ASSERT_EQUAL_INT(2, anzahl1);
}
void testZaehleBuchstaben_Buchstabenexistiertnicht(void) {
char wort2[] = "Test";
int anzahl2 = zaehleBuchstaben(wort2, 'z');
TEST_ASSERT_EQUAL_INT(0, anzahl2);
}
void testZaehleBuchstaben_Leereswort(void) {
char wort2[] = "Test";
int anzahl2 = zaehleBuchstaben(wort2, 'z');
TEST_ASSERT_EQUAL_INT(0, anzahl2);
}
void testUmdrehenWort_normalesWort(void) {
// Testfall 1: Umdrehen eines normalen Wortes
char wort1[] = "Hello";
umdrehenWort(wort1);
TEST_ASSERT_EQUAL_STRING("olleH", wort1);
}
#endif // TEST