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Hardcode von print_Schachfeld, Anton Lohrey

remotes/origin/Läufer-fertig,-Hendrik-Voß
fdai7492 11 months ago
parent
commit
30036b38ed
  1. 6
      src/Schachbrett.c
  2. 2
      src/Schachbrett.h
  3. 2
      src/main.c
  4. 2
      test/test_Bauer.c
  5. 2
      test/test_Moving.c

6
src/Schachbrett.c

@ -46,9 +46,9 @@ char** Schachbrett_erstellen() {
return Brett; return Brett;
} }
void print_Schachfeld(char** Brett, int Reihen, int Spalten) {
for (int i = 0; i < Reihen; i++) {
for (int j = 0; j < Spalten; j++) {
void print_Schachfeld(char** Brett) {
for (int i = 0; i < 8; i++) {
for (int j = 0; j < 8; j++) {
printf(" %c ", Brett[i][j]); printf(" %c ", Brett[i][j]);
} }
printf("\n"); printf("\n");

2
src/Schachbrett.h

@ -2,7 +2,7 @@
#define SCHACHBRETT_H #define SCHACHBRETT_H
char** Schachbrett_erstellen(); char** Schachbrett_erstellen();
void print_Schachfeld(char** Brett, int Reihen, int Spalten);
void print_Schachfeld(char** Brett);
void Schachbrettspeicher_freigeben(char** Brett); void Schachbrettspeicher_freigeben(char** Brett);
#endif // SCHACHBRETT_H #endif // SCHACHBRETT_H

2
src/main.c

@ -8,7 +8,7 @@ int main() {
int spieler = 0; int spieler = 0;
char** Spielfeld = create_Schachfeld(x, y); char** Spielfeld = create_Schachfeld(x, y);
while (checkmate() == 0){ while (checkmate() == 0){
print_Schachfeld(Spielfeld, x, y);
print_Schachfeld(Spielfeld);
if(spieler % 2 == 0){ if(spieler % 2 == 0){
choose_Figur('w', Spielfeld);//weiß choose_Figur('w', Spielfeld);//weiß

2
test/test_Bauer.c

@ -48,7 +48,7 @@ void test_Bauer_Schlag_Bewegung(void) {
brett[startY][startX] = 'P'; brett[startY][startX] = 'P';
brett[endY][endX] = 'p'; brett[endY][endX] = 'p';
print_Schachfeld(brett,8,8);
print_Schachfeld(brett);
TEST_ASSERT_FALSE(istzugerlaubt_Bauer( brett, startX, startY, endX, endY, player)); TEST_ASSERT_FALSE(istzugerlaubt_Bauer( brett, startX, startY, endX, endY, player));

2
test/test_Moving.c

@ -24,7 +24,7 @@ void test_Bauern_bewegen(void) {
machezug( brett, startX, startY, endX, endY, player); machezug( brett, startX, startY, endX, endY, player);
print_Schachfeld(brett,8,8);
print_Schachfeld(brett);
TEST_ASSERT_EQUAL('P', brett[2][0]); TEST_ASSERT_EQUAL('P', brett[2][0]);
TEST_ASSERT_EQUAL(' ', brett[1][0]); TEST_ASSERT_EQUAL(' ', brett[1][0]);

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