You can not select more than 25 topics Topics must start with a letter or number, can include dashes ('-') and can be up to 35 characters long.
 
 

151 lines
4.3 KiB

#include<stdio.h>
#include<string.h>
#include<math.h>
#include<stdlib.h>
#include"funktion.h"
float getValue(char c) {
float value;
printf("%c eingeben: ",c);
scanf("%f", &value);
return value;
}
double marktanteil(double gesamtumsatz,double unternehmensumsatz) {
return unternehmensumsatz / gesamtumsatz * 100.0;
}
double angebotserfolg(double angeboteneMenge,double verkaufteMenge) {
return verkaufteMenge / angeboteneMenge * 100.0;
}
double Anlagenabnutzungsgrad(double anfangsbuchwert,double restbuchwert) {
return (anfangsbuchwert-restbuchwert) / anfangsbuchwert * 100.0;
}
double Anlagenintensitaet(double gesamtkapital, double anlagevermoegen) {
double anlagenintensitaets = anlagevermoegen / gesamtkapital * 100.0;
return anlagevermoegen / gesamtkapital * 100.0;
}
double Anlagenproduktivitaet(double anlagevermoegen, double umsatz) {
double anlagenproduktivitaet = umsatz / anlagevermoegen;
return umsatz / anlagevermoegen;
}
double Arbeitsproduktivitaet(double arbeitszeit, double produktivitaet){
double ergebnis = arbeitszeit * produktivitaet;
return arbeitszeit * produktivitaet;
}
double Kalkulatorische_Zinsen(double kapital, double zinssatz, double zeitraum){
double ergebnis = kapital * zinssatz * zeitraum / 100;
return kapital * zinssatz * zeitraum / 100;
}
double Kritische_Menge(double fixkosten, double variablenkosten,double verkaufspreis){
float ergebnis;
ergebnis = fixkosten / (verkaufspreis - variablenkosten);
return fixkosten / (verkaufspreis - variablenkosten);
}
double Effektivverzinsung(double normalzinssatz,double zahlungsintervall){
float ergebnis;
ergebnis = pow(1 + normalzinssatz / zahlungsintervall, zahlungsintervall) - 1;
return ergebnis;
}
double Cashflow_zu_Gesamtkapital(double netto_kassenfluss, double gesamtkapital){
float ergebnis;
ergebnis = netto_kassenfluss / gesamtkapital;
return ergebnis;
}
double Dynamische_Amortisationszeit(double investition, double jaehrlicher_Cashflow){
float ergebnis;
ergebnis = investition / jaehrlicher_Cashflow;
return ergebnis;
}
double Finanzierungsregeln(double durchschnittliche_verzinsung_vermoegenswerte,double durchschnittliche_kosten_kapitalbeschaffung) {
double regel = durchschnittliche_verzinsung_vermoegenswerte / durchschnittliche_kosten_kapitalbeschaffung;
return regel;
}
double eigenkapital_Rentabilitaeten(double umsatz,double eigenkapital) {
double result = umsatz / eigenkapital;
return result;
}
double gesamtkapital_Rentabilitaeten(double umsatz,double gesamtkapital) {
double gresult = umsatz / gesamtkapital;
return gresult;
}
double Zeitlohn(double lohnsatz,double arbeitszeit) {
double zeitlohn = lohnsatz * arbeitszeit;
return zeitlohn;
}
double Akkortrichtsatz(double stueckkosten,double akkordzuschlag) {
double akkordrichtsatz = stueckkosten * (1 + akkordzuschlag);
return akkordrichtsatz;
}
double Stueckzeitakkort(double stueckkosten,double akkordzuschlag,double arbeitszeit,double menge) {
double stueckzeitakkord = stueckkosten * (1 + akkordzuschlag) * arbeitszeit * menge;
printf("%f",stueckzeitakkord);
return stueckzeitakkord;
}
double erloesfunktion(double p,double q){
double erloesfunktionn = p * q;
return p*q;
}
double grenzGewinn(double p,double q,double tc){
float grenzgewinnn = (p*q) - tc;
return (p*q) - tc;
}
double GewinnMaximum(double p,double q,double tc,double tr){
float erloesfunktion = p * q;
float gewinnmaximumm = erloesfunktion - tc - tr;
return gewinnmaximumm;
}
double trapezFlaeche(double a, double b, double h) {
printf("Flaeche vom Trapez beträgt: %f\n",(a + b) * h / 2);
double result=(a + b) * h / 2;
return result;
}
float Vshift(float x1, float s1) {
float result = x1 + s1;
return result;
}
double Vlength(float x1, float x2, float x3) {
double X1, X2, X3, E;
double result;
X1 = x1 * x1;
X2 = x2 * x2;
X3 = x3 * x3;
E = X1 + X2 + X3;
result = sqrt(E);
return result;
}
float Vadd(float x1, float z1) {
double result = x1 + z1;
return result;
}
float Vaddx2(float x2, float z2){
double result = x2 + z2;
return result;
}
float Vaddx3(float x3, float z3){
double result = x3 + z3;
return result;
}
float Vsubstract(float x1, float z1) {
double result = x1 - z1;
return result;
}