Browse Source

Merge commit 'd710f4164b7cfa995ee27e939e7e3a4fb9393a08' into HEAD

main
ADato88 2 years ago
parent
commit
877c986ed3
  1. 90
      BlazorSolution/MiniGamesTests/UnoTest.cs

90
BlazorSolution/MiniGamesTests/UnoTest.cs

@ -142,39 +142,38 @@ namespace MiniGamesTests
}
[Theory]
[InlineData("Andrej", 1, "Paul", 2, "Erhard", 3)]
[InlineData("Sabine", 1, "Erich", 2, "Anna", 3)]
[InlineData("Thomas", 1, "Mike", 2, "Robin", 3)]
private void MehrereSpielerErstellenTest(string spielerEinsName, int spielerEinsId, string spielerZweiName, int spielerZweiId, string spielerDreiName, int spielerDreiId)
[InlineData(2, 1)]
[InlineData(3, 1)]
[InlineData(4, 1)]
[InlineData(5, 1)]
[InlineData(6, 1)]
[InlineData(7, 1)]
[InlineData(8, 1)]
private void MehrereSpielerErstellenTest(int anzahlSpieler, int id)
{
//arrange
var _spielerEinsName = spielerEinsName;
var _spielerEinsId = spielerEinsId;
var _spielerZweiName = spielerZweiName;
var _spielerZweiId = spielerZweiId;
var _spielerDreiName = spielerDreiName;
var _spielerDreiId = spielerDreiId;
var _anzahlSpieler = anzahlSpieler;
string[] _spielerName = new string[anzahlSpieler];
var _id = id;
//act
UnoRegeln.SpielerErstellen(_spielerEinsName);
UnoRegeln.SpielerErstellen(_spielerZweiName);
UnoRegeln.SpielerErstellen(_spielerDreiName);
for (int i = 0; i < _anzahlSpieler; i++)
{
_spielerName[i] = "Spieler" + i;
UnoRegeln.SpielerErstellen(_spielerName[i]);
}
var ergebnis = UnoRegeln.Spieler;
//assert
Assert.Equal(_spielerEinsName, ergebnis[0].SpielerModel.SpielerName);
Assert.Equal(_spielerEinsId, ergebnis[0].SpielerModel.Id);
Assert.NotNull(ergebnis[0].KartenModels);
Assert.Equal(_spielerZweiName, ergebnis[1].SpielerModel.SpielerName);
Assert.Equal(_spielerZweiId, ergebnis[1].SpielerModel.Id);
Assert.NotNull(ergebnis[1].KartenModels);
Assert.Equal(_spielerDreiName, ergebnis[2].SpielerModel.SpielerName);
Assert.Equal(_spielerDreiId, ergebnis[2].SpielerModel.Id);
Assert.NotNull(ergebnis[2].KartenModels);
for (int i = 0; i < _anzahlSpieler; i++)
{
Assert.Equal(_spielerName[i], ergebnis[i].SpielerModel.SpielerName);
Assert.Equal(_id++, ergebnis[i].SpielerModel.Id);
Assert.NotNull(ergebnis[i].KartenModels);
}
}
[Theory]
[InlineData(2)]
[InlineData(3)]
@ -205,33 +204,36 @@ namespace MiniGamesTests
}
[Theory]
[InlineData("Andrej", 1, "Paul", 2, "Erhard", 3, true, 2, 3)]
[InlineData("Sabine", 1, "Erich", 2, "Anna", 3, false, 3, 2)]
[InlineData("Thomas", 1, "Mike", 2, "Robin", 3, true, 2, 3)]
[InlineData("Andrej", 1, "Paul", 2, "Erhard", 3, true, 3, 1)]
[InlineData("Sabine", 1, "Erich", 2, "Anna", 3, false, 1, 3)]
private void NaechsterSpielerTest(string spielerEinsName, int spielerEinsId, string spielerZweiName, int spielerZweiId, string spielerDreiName, int spielerDreiId, bool uhrZeigerSinn, int aktuellerSpieler, int naechsterErwartung)
[InlineData(3, true, 2, 3)]
[InlineData(3, true, 3, 1)]
[InlineData(4, true, 1, 2)]
[InlineData(4, true, 3, 4)]
[InlineData(4, true, 4, 1)]
[InlineData(6, true, 4, 5)]
[InlineData(6, true, 5, 6)]
[InlineData(3, false, 3, 2)]
[InlineData(3, false, 1, 3)]
[InlineData(4, false, 1, 4)]
[InlineData(4, false, 4, 3)]
[InlineData(6, false, 6, 5)]
[InlineData(6, false, 4, 3)]
private void NaechsterSpielerTest(int anzahlSpieler, bool uhrZeigerSinn, int aktuellerSpielerId, int naechsterErwartungId)
{
//arrange
var _spielerEinsName = spielerEinsName;
var _spielerEinsId = spielerEinsId;
var _spielerZweiName = spielerZweiName;
var _spielerZweiId = spielerZweiId;
var _spielerDreiName = spielerDreiName;
var _spielerDreiId = spielerDreiId;
var _uhrZeigerSinn = uhrZeigerSinn;
var _aktuellerSpieler = aktuellerSpieler;
var _naechsterErwartung = naechsterErwartung;
var _aktuellerSpielerId = aktuellerSpielerId;
var _naechsterSpielerIdErwartung = naechsterErwartungId;
//act
UnoRegeln.SpielerErstellen(_spielerEinsName);
UnoRegeln.SpielerErstellen(_spielerZweiName);
UnoRegeln.SpielerErstellen(_spielerDreiName);
UnoRegeln.NaechsterSpielerWahl(_aktuellerSpieler, _uhrZeigerSinn);
for (int i = 0; i < anzahlSpieler; i++)
{
UnoRegeln.SpielerErstellen("Spieler " + i);
//assert
Assert.Equal(_naechsterErwartung, UnoRegeln.NaechsterSpielerId);
}
UnoRegeln.NaechsterSpielerWahl(_aktuellerSpielerId, _uhrZeigerSinn);
//assert
Assert.Equal(_naechsterSpielerIdErwartung, UnoRegeln.NaechsterSpielerId);
}
#endregion

Loading…
Cancel
Save