diff --git a/build/test/out/c/duellist-spielesammlung-projekt.o b/build/test/out/c/duellist-spielesammlung-projekt.o index ba37b1f..cbb2064 100644 Binary files a/build/test/out/c/duellist-spielesammlung-projekt.o and b/build/test/out/c/duellist-spielesammlung-projekt.o differ diff --git a/build/test/out/test_duellist_spielesammlung_projekt.out b/build/test/out/test_duellist_spielesammlung_projekt.out index 5169aa3..824d61c 100644 Binary files a/build/test/out/test_duellist_spielesammlung_projekt.out and b/build/test/out/test_duellist_spielesammlung_projekt.out differ diff --git a/build/test/results/test_duellist_spielesammlung_projekt.pass b/build/test/results/test_duellist_spielesammlung_projekt.pass index c0b331f..43b42bd 100644 --- a/build/test/results/test_duellist_spielesammlung_projekt.pass +++ b/build/test/results/test_duellist_spielesammlung_projekt.pass @@ -115,4 +115,4 @@ :failed: 0 :ignored: 0 :stdout: [] -:time: 0.05679710000003979 +:time: 0.05033430000003136 diff --git a/src/main/duellist-spielesammlung-projekt.c b/src/main/duellist-spielesammlung-projekt.c index df02795..e8900fe 100644 --- a/src/main/duellist-spielesammlung-projekt.c +++ b/src/main/duellist-spielesammlung-projekt.c @@ -138,6 +138,7 @@ GameResult checkGameResult(const TicTacToeGame* game) { return draw ? GAME_DRAW : SUCCESS; } +//Nach eingabe zurberechnung der Minen anzahl int calculate_mines(int height, int width) { int num_mines; if (height <= 1 || width <= 1) { @@ -149,6 +150,7 @@ int calculate_mines(int height, int width) { return num_mines; } + //Zum erstellen des Spielfeldes char** create_minefield(int height, int width, char within) { char** minefield = (char**)calloc(height, sizeof(char*)); for (int i = 0; i < height; i++) { @@ -162,6 +164,7 @@ char** create_minefield(int height, int width, char within) { return minefield; } +//Zum Verteilen der Minen void distribute_mines(char** mines, int height, int width, int num_mines) { int i, rand_height, rand_width; @@ -179,6 +182,7 @@ void distribute_mines(char** mines, int height, int width, int num_mines) { } } +//User das Minenfeld zu zeigen void show_minefield(char** minefield, int height, int width) { int i, j; @@ -214,18 +218,16 @@ void show_minefield(char** minefield, int height, int width) { printf("\n\n"); } +//Ist keine Mine in der nähe wird die freie Fläche erweitert int field_check(char** minefield, char** mines, int height, int width, int row, int column) { char counter = 0; if ((row < 0) || (row >= height) || (column < 0) || (column >= width)) { printf("Exception: Outside the minefield!\n"); return -1; } - // If there is a mine at this position if (mines[row][column] == 1) { return 0; } - - // If there is no mine at the position, count how many mines are around it if ((row + 1 < height) && (mines[row + 1][column] == 1)) { counter++; } @@ -291,6 +293,7 @@ int field_check(char** minefield, char** mines, int height, int width, int row, return 1; } +//Überprüfe ob eine Mine getroffen wurde int end_check(char** minefield, char** mines, int height, int width) { int i, j; for (i = 0; i < height; i++) { @@ -304,6 +307,7 @@ int end_check(char** minefield, char** mines, int height, int width) { return 1; } +//befreie anliegendes Feld void free_minefield(char** minefield, int height) { int i; // Free each vector