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Daniel M 11 months ago
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src/main/duellist-spielesammlung-projekt.c

@ -225,6 +225,7 @@ int field_check(char** minefield, char** mines, int height, int width, int row,
printf("Exception: Outside the minefield!\n");
return -1;
}
if (mines[row][column] == 1) {
return 0;
}
@ -320,18 +321,18 @@ void free_minefield(char** minefield, int height) {
int minesweeper() {
int height, width, row, column;
printf("Enter the height of the game field:\n");
printf("Geben Sie die Grösse des spielfeldes ein:\n");
scanf("%d", &height);
printf("Enter the width of the game field:\n");
printf("Geben Sie breite des Spielfeldes ein:\n");
scanf("%d", &width);
if (height <= 0 || width <= 0 || height > max_height || width > max_width) {
printf("Invalid field dimensions.\n");
printf("unpassen form gewählt.\n");
return 1;
}
int num_mines = calculate_mines(height, width);
printf("The game field is >%d< in height and >%d< in width.\n", height, width);
printf("There are %d mines on the game field.\n", num_mines);
printf("Das spielfeld hat eine grösse von >%d< und eine breite von: >%d<.\n", height, width);
printf("Es gibt %d Minen auf dem Spielfeld.\n", num_mines);
// Matrix for the game field
char** minefield = create_minefield(height, width, unknown_character);
@ -340,9 +341,9 @@ int minesweeper() {
distribute_mines(mines, height, width, num_mines);
while (1) {
printf("Enter 'row column' to uncover (to quit enter '0 0'):\n");
printf("Geben 'vertikale horizonatle' ein um zu spielen Bsp vertikal 0 und horizontal: 0\n");
if (scanf("%d %d", &row, &column) != 2) {
printf("Incorrect input!\n");
printf("Falsche eingabe!\n");
return 1;
}
row--;
@ -353,11 +354,11 @@ int minesweeper() {
}
// Check field boundaries
if (row >= height || row < 0) {
printf("Row must be between 1 and %d!\n", height);
printf("höhe zwischen 1 und %d!\n", height);
continue;
}
if (column >= width || column < 0) {
printf("Column must be between 1 and %d!\n", width);
printf("breite zwischen 1 und %d!\n", width);
continue;
}
@ -365,14 +366,14 @@ int minesweeper() {
if (field_check(minefield, mines, height, width, row, column) == 0) {
// Show the mines
show_minefield(mines, height, width);
printf("Row: %d Column: %d was unfortunately a mine!\n", row + 1, column + 1);
printf("höhe: %d breite: %d war leider eine mine!\n", row + 1, column + 1);
break;
}
// Are you done?
else if (end_check(minefield, mines, height, width)) {
// Show the mines
show_minefield(mines, height, width);
printf("Great! Solved correctly!\n");
printf("Sie haben es erfolgreich gelösst!\n");
break;
}
// Show current field to continue playing

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