From 66f88204057e4cfc7238dd5af5b7aebd6942f0a8 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: fdai7782 Date: Fri, 27 Oct 2023 15:07:31 +0000 Subject: [PATCH] Update Lerntagebuch.md --- Lerntagebuch.md | 32 ++++++++++++++++---------------- 1 file changed, 16 insertions(+), 16 deletions(-) diff --git a/Lerntagebuch.md b/Lerntagebuch.md index 30795a4..86b562d 100644 --- a/Lerntagebuch.md +++ b/Lerntagebuch.md @@ -1,24 +1,24 @@ -# Mein Lerntagebuch für Programmiermethoden und -werkzeuge +# MMy learning dairy for programming methods and programming tools. ## SU 01 (21.10.2021) -### Lernziel - Einführung in dem Kurs - Vorstellung - Erwartungen von dem lehrer - Unterschied zwischen Künstler und Handwerker - Welche Aufgaben hat der Programmierer (Eher Handwerker oder Künstler)? - Wie Git Repository funktioniert und wie kann man dort die Sachen hochlädt. -### Erkenntnis - Linux Terminal - -### Wiederholung - Ein Programmierer hat mehr oder weniger ähnliche eigenschaften wie Handwerker oder Künstler. Wie Beispielweise Programmierer ist +### Takeaway +- Introduction to the instructor and the course: + - The instructor introduced himself and the course. + - He discussed the goals of the course and the expectations for students. +- Introduction to Linux terminal commands: + - The instructor demonstrated how to use Linux terminal commands. +- Introduction to GitLab +- The role of a programmer +- The difference between an artist and a craftsman -### Kritik - (Wenig erfahren) +### Perception + GitLab is a web-based platform for version control and code review. I can now use GitLab to collaborate with my team on code, keeping track of changes, and deploying my project to a production environment. -### Mitteilung an die Dozierenden +### Repetition + Programmеrs arе likе artists bеcausе thеy crеatе somеthing nеw and innovativе, but thеy arе also likе craftsmеn bеcausе thеy nееd to follow a sеt of rulеs. In othеr words, programmеrs usе thеir crеativity to solvе problеms, but thеir solutions must also bе functional and rеliablе. + +### Feedback --- ## SU 02 (28.10.2021)