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add quit bool in Main.c

main
fdai7184 2 years ago
parent
commit
6734e1abc2
  1. 3
      src/Main.c
  2. 5
      src/input.c

3
src/Main.c

@ -1,9 +1,10 @@
#include <stdbool.h>
/**Main Methode die das Spiel startet, loopt und beendet /**Main Methode die das Spiel startet, loopt und beendet
* indem die anderen Methoden/Funktionen aufgerufen werden * indem die anderen Methoden/Funktionen aufgerufen werden
*/ */
int main(int argc, char ** argv){ int main(int argc, char ** argv){
bool quit=0;
//Name abfragen //Name abfragen
//Setup //Setup

5
src/input.c

@ -6,6 +6,7 @@
#include<termios.h> #include<termios.h>
int kbhit(void); int kbhit(void);
char getch(void); char getch(void);
void Pausieren();
/*int main(int argc, char ** argv){ /*int main(int argc, char ** argv){
@ -60,7 +61,7 @@ void getInput(){
case 'p': case 'p':
printf("\033[31mgame paused, p to continue"); printf("\033[31mgame paused, p to continue");
printf("\033[0m"); printf("\033[0m");
pause();
Pausieren();
printf("\033[32mgame continued"); printf("\033[32mgame continued");
printf("\033[0m"); printf("\033[0m");
break; break;
@ -102,7 +103,7 @@ char getTInput(char key){
/** pauses the game until p is pressed again /** pauses the game until p is pressed again
* no parameters, no returns * no parameters, no returns
*/ */
void pause(){
void Pausieren(){
while(getch()!='p'){ while(getch()!='p'){
sleep(0.10); sleep(0.10);
} }

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