diff --git a/BlazorSolution/MiniGames/Client/ViewModel/SchereSteinPapierEchseSpock.cs b/BlazorSolution/MiniGames/Client/ViewModel/SchereSteinPapierEchseSpock.cs index 639e688..d74e058 100644 --- a/BlazorSolution/MiniGames/Client/ViewModel/SchereSteinPapierEchseSpock.cs +++ b/BlazorSolution/MiniGames/Client/ViewModel/SchereSteinPapierEchseSpock.cs @@ -9,13 +9,31 @@ namespace MiniGames.Client.ViewModel public string SpielerStein(string spielerHand, string gegnerHand) { - if(spielerHand.Equals(RegelModel.hand[0]) && (gegnerHand.Equals(RegelModel.hand[1]) || gegnerHand.Equals(RegelModel.hand[3]))) + if (spielerHand.Equals(RegelModel.hand[0]) && (gegnerHand.Equals(RegelModel.hand[1]) || gegnerHand.Equals(RegelModel.hand[3]))) { return RegelModel.erg[0]; - } else if(spielerHand.Equals(RegelModel.hand[0]) && (gegnerHand.Equals(RegelModel.hand[2]) || gegnerHand.Equals(RegelModel.hand[4]))) + } + else if (spielerHand.Equals(RegelModel.hand[0]) && (gegnerHand.Equals(RegelModel.hand[2]) || gegnerHand.Equals(RegelModel.hand[4]))) + { + return RegelModel.erg[1]; + } + else + { + return RegelModel.erg[2]; + } + } + + public string SpielerSchere(string spielerHand, string gegnerHand) + { + if (spielerHand.Equals(RegelModel.hand[1]) && (gegnerHand.Equals(RegelModel.hand[2]) || gegnerHand.Equals(RegelModel.hand[3]))) + { + return RegelModel.erg[0]; + } + else if (spielerHand.Equals(RegelModel.hand[1]) && (gegnerHand.Equals(RegelModel.hand[0]) || gegnerHand.Equals(RegelModel.hand[4]))) { return RegelModel.erg[1]; - } else + } + else { return RegelModel.erg[2]; } diff --git a/BlazorSolution/MiniGamesTests/SchereSteinPapierEchseSpockTest.cs b/BlazorSolution/MiniGamesTests/SchereSteinPapierEchseSpockTest.cs index bd28dd7..100273a 100644 --- a/BlazorSolution/MiniGamesTests/SchereSteinPapierEchseSpockTest.cs +++ b/BlazorSolution/MiniGamesTests/SchereSteinPapierEchseSpockTest.cs @@ -43,5 +43,20 @@ namespace MiniGamesTests Assert.Equal(erwartetesErg, getestetesErg); } + [Fact] + public void IsScissor() + { + //arrange + string spielerHand = schere; + string gegnerHand = stein; + string erwartesErg = verloren; + + //act + string getestetesErg = Spiel.SpielerSchere(spielerHand, gegnerHand); + + //assert + Assert.Equal(erwartesErg, getestetesErg); + } + } }