From d41904e8c1c4295d93a4d409824e0274ccebdf6e Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Dato88 Date: Sat, 5 Feb 2022 16:05:56 +0100 Subject: [PATCH] refactoring von HandKartenModel.cs --- .../MiniGames/Client/ViewModel/Uno.cs | 9 ++++--- .../Shared/Models/HandKartenModel.cs | 3 +-- .../MiniGames/Shared/Models/SpielerModel.cs | 1 + BlazorSolution/MiniGamesTests/UnoTest.cs | 24 +++++++++++-------- 4 files changed, 22 insertions(+), 15 deletions(-) diff --git a/BlazorSolution/MiniGames/Client/ViewModel/Uno.cs b/BlazorSolution/MiniGames/Client/ViewModel/Uno.cs index 7201a8d..0b3ffb8 100644 --- a/BlazorSolution/MiniGames/Client/ViewModel/Uno.cs +++ b/BlazorSolution/MiniGames/Client/ViewModel/Uno.cs @@ -33,7 +33,7 @@ namespace MiniGames.Client.ViewModel public void ZiehEineKarte(int id) { int _id = id; - int index = Spieler.FindIndex(x => x.Id == _id); + int index = Spieler.FindIndex(x => x.SpielerModel.Id == _id); Spieler[index].KartenModels.Add(ZiehKartenStapel.KartenModels.FirstOrDefault()); ZiehKartenStapel.KartenModels.RemoveAt(0); @@ -78,8 +78,11 @@ namespace MiniGames.Client.ViewModel Spieler.Add( new HandKartenModel { - Id = Spieler.Count() + 1, - Name = _spielerName, + SpielerModel = new() + { + Id = Spieler.Count() + 1, + SpielerName = _spielerName, + }, KartenModels = new() }); } diff --git a/BlazorSolution/MiniGames/Shared/Models/HandKartenModel.cs b/BlazorSolution/MiniGames/Shared/Models/HandKartenModel.cs index 96cd1c2..251de18 100644 --- a/BlazorSolution/MiniGames/Shared/Models/HandKartenModel.cs +++ b/BlazorSolution/MiniGames/Shared/Models/HandKartenModel.cs @@ -8,8 +8,7 @@ namespace MiniGames.Shared.Models { public class HandKartenModel { - public int Id { get; set; } - public string Name { get; set; } + public SpielerModel SpielerModel { get; set; } public List KartenModels { get; set; } } diff --git a/BlazorSolution/MiniGames/Shared/Models/SpielerModel.cs b/BlazorSolution/MiniGames/Shared/Models/SpielerModel.cs index 6477a20..dca6be0 100644 --- a/BlazorSolution/MiniGames/Shared/Models/SpielerModel.cs +++ b/BlazorSolution/MiniGames/Shared/Models/SpielerModel.cs @@ -8,6 +8,7 @@ namespace MiniGames.Shared.Models { public class SpielerModel { + public int Id { get; set; } public string SpielerName { get; set; } public int Punkte { get; set; } } diff --git a/BlazorSolution/MiniGamesTests/UnoTest.cs b/BlazorSolution/MiniGamesTests/UnoTest.cs index a1b7b6b..0d42952 100644 --- a/BlazorSolution/MiniGamesTests/UnoTest.cs +++ b/BlazorSolution/MiniGamesTests/UnoTest.cs @@ -31,8 +31,12 @@ namespace MiniGamesTests { HandKartenModel HandStapel = new() { - Id = 1, - Name = "Andrej", + SpielerModel = new() + { + Id = 1, + SpielerName = "Andrej", + }, + KartenModels = new() { new KartenModel @@ -80,8 +84,8 @@ namespace MiniGamesTests var ergebnis = UnoRegeln.Spieler; //assert - Assert.Equal(_spielerName, ergebnis[0].Name); - Assert.Equal(_id, ergebnis[0].Id); + Assert.Equal(_spielerName, ergebnis[0].SpielerModel.SpielerName); + Assert.Equal(_id, ergebnis[0].SpielerModel.Id); } [Theory] @@ -105,16 +109,16 @@ namespace MiniGamesTests var ergebnis = UnoRegeln.Spieler; //assert - Assert.Equal(_spielerEinsName, ergebnis[0].Name); - Assert.Equal(_spielerEinsId, ergebnis[0].Id); + Assert.Equal(_spielerEinsName, ergebnis[0].SpielerModel.SpielerName); + Assert.Equal(_spielerEinsId, ergebnis[0].SpielerModel.Id); Assert.NotNull(ergebnis[0].KartenModels); - Assert.Equal(_spielerZweiName, ergebnis[1].Name); - Assert.Equal(_spielerZweiId, ergebnis[1].Id); + Assert.Equal(_spielerZweiName, ergebnis[1].SpielerModel.SpielerName); + Assert.Equal(_spielerZweiId, ergebnis[1].SpielerModel.Id); Assert.NotNull(ergebnis[1].KartenModels); - Assert.Equal(_spielerDreiName, ergebnis[2].Name); - Assert.Equal(_spielerDreiId, ergebnis[2].Id); + Assert.Equal(_spielerDreiName, ergebnis[2].SpielerModel.SpielerName); + Assert.Equal(_spielerDreiId, ergebnis[2].SpielerModel.Id); Assert.NotNull(ergebnis[2].KartenModels); }