From b727af69e33a8479d6f727bfd994c39275330605 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Dato88 Date: Wed, 2 Feb 2022 16:14:32 +0100 Subject: [PATCH] refactor SpielerErstellen Code --- BlazorSolution/MiniGames/Client/ViewModel/Uno.cs | 3 ++- BlazorSolution/MiniGamesTests/UnoTest.cs | 5 +++++ 2 files changed, 7 insertions(+), 1 deletion(-) diff --git a/BlazorSolution/MiniGames/Client/ViewModel/Uno.cs b/BlazorSolution/MiniGames/Client/ViewModel/Uno.cs index 2e27c53..72cdcb1 100644 --- a/BlazorSolution/MiniGames/Client/ViewModel/Uno.cs +++ b/BlazorSolution/MiniGames/Client/ViewModel/Uno.cs @@ -73,7 +73,8 @@ namespace MiniGames.Client.ViewModel new HandKartenModel { Id = Spieler.Count() + 1, - Name = _spielerName + Name = _spielerName, + KartenModels = new() }); } diff --git a/BlazorSolution/MiniGamesTests/UnoTest.cs b/BlazorSolution/MiniGamesTests/UnoTest.cs index 8ea7d28..c270975 100644 --- a/BlazorSolution/MiniGamesTests/UnoTest.cs +++ b/BlazorSolution/MiniGamesTests/UnoTest.cs @@ -107,10 +107,15 @@ namespace MiniGamesTests //assert Assert.Equal(_spielerEinsName, ergebnis[0].Name); Assert.Equal(_spielerEinsId, ergebnis[0].Id); + Assert.NotNull(ergebnis[0].KartenModels); + Assert.Equal(_spielerZweiName, ergebnis[1].Name); Assert.Equal(_spielerZweiId, ergebnis[1].Id); + Assert.NotNull(ergebnis[1].KartenModels); + Assert.Equal(_spielerDreiName, ergebnis[2].Name); Assert.Equal(_spielerDreiId, ergebnis[2].Id); + Assert.NotNull(ergebnis[2].KartenModels); }