Continous Integration in der Praxis Gruppenarbeit
You can not select more than 25 topics Topics must start with a letter or number, can include dashes ('-') and can be up to 35 characters long.

265 lines
6.4 KiB

  1. using MiniGames.Shared.Enums;
  2. using MiniGames.Shared.Models;
  3. using System.Collections.Generic;
  4. using System.Linq;
  5. namespace MiniGames.Client.ViewModel
  6. {
  7. public class Uno : IUno
  8. {
  9. public StapelModel AblageKartenStapel { get; set; } = new();
  10. public StapelModel ZiehKartenStapel { get; set; } = new();
  11. public List<HandKartenModel> Spieler { get; set; } = new();
  12. public int NaechsterSpielerId { get; set; }
  13. public bool Uhrzeigersinn { get; set; } = true;
  14. public bool IstAblageStapelFarbeGleichZuLegendeKarte(string neueKarteFarbe)
  15. {
  16. bool ergebnis;
  17. _ = AblageKartenStapel.KartenModels.LastOrDefault().Farbe.Equals(neueKarteFarbe) ? ergebnis = true : ergebnis = false;
  18. return ergebnis;
  19. }
  20. public bool IstAblageStapelZahlGleichZuLegendeKarte(string handStapelKarteBezeichnung)
  21. {
  22. bool ergebnis;
  23. _ = AblageKartenStapel.KartenModels.LastOrDefault().Name.Equals(handStapelKarteBezeichnung) ? ergebnis = true : ergebnis = false;
  24. return ergebnis;
  25. }
  26. public void ZiehEineKarte(int id)
  27. {
  28. int _id = id;
  29. int index = Spieler.FindIndex(x => x.SpielerModel.Id == _id);
  30. Spieler[index].KartenModels.Add(ZiehKartenStapel.KartenModels.FirstOrDefault());
  31. ZiehKartenStapel.KartenModels.RemoveAt(0);
  32. }
  33. public void KarteAufStapelLegen(int id, KartenModel zuLegendeKarte)
  34. {
  35. NaechsterSpielerWahl(id, Uhrzeigersinn);
  36. int _naechstenId = NaechsterSpielerId;
  37. StapelModel _stapelModel = new();
  38. _stapelModel.KartenModels = new();
  39. const string _plusZweiKarte = "PlusZweiKarte";
  40. const string _retoureKarte = "RetoureKarte";
  41. const string _aussetzenKarte = "AussetzenKarte";
  42. if (AblageKartenStapel.KartenModels is null)
  43. {
  44. AblageKartenStapel.KartenModels = new();
  45. }
  46. switch (zuLegendeKarte.Name)
  47. {
  48. case _plusZweiKarte:
  49. for (int i = 0; i < 2; i++)
  50. {
  51. ZiehEineKarte(_naechstenId);
  52. }
  53. break;
  54. case _retoureKarte:
  55. _naechstenId = RetoureKarte(id);
  56. break;
  57. case _aussetzenKarte:
  58. AussetzenKarteSpielerWahl(id, Uhrzeigersinn);
  59. break;
  60. default:
  61. break;
  62. }
  63. }
  64. private int RetoureKarte(int id)
  65. {
  66. Uhrzeigersinn = !Uhrzeigersinn;
  67. NaechsterSpielerWahl(id, Uhrzeigersinn);
  68. return NaechsterSpielerId;
  69. }
  70. public void SpielerErstellen(string spielerName)
  71. {
  72. string _spielerName = spielerName;
  73. Spieler.Add(
  74. new HandKartenModel
  75. {
  76. SpielerModel = new()
  77. {
  78. Id = Spieler.Count() + 1,
  79. SpielerName = _spielerName,
  80. },
  81. KartenModels = new()
  82. });
  83. }
  84. public void NaechsterSpielerWahl(int aktuellerSpielerId, bool uhrZeigerSinn)
  85. {
  86. var aktuellerSpielerIndex = Spieler.FindIndex(x => x.SpielerModel.Id == aktuellerSpielerId);
  87. if (uhrZeigerSinn)
  88. {
  89. if (aktuellerSpielerIndex == Spieler.Count() - 1)
  90. {
  91. NaechsterSpielerId = 1;
  92. }
  93. else
  94. {
  95. NaechsterSpielerId = Spieler[aktuellerSpielerIndex + 1].SpielerModel.Id;
  96. }
  97. }
  98. else
  99. {
  100. if (aktuellerSpielerIndex != 0)
  101. {
  102. NaechsterSpielerId = Spieler[aktuellerSpielerIndex - 1].SpielerModel.Id;
  103. }
  104. else
  105. {
  106. NaechsterSpielerId = Spieler.LastOrDefault().SpielerModel.Id;
  107. }
  108. }
  109. }
  110. public void AussetzenKarteSpielerWahl(int aktuellerSpielerId, bool uhrZeigerSinn)
  111. {
  112. var aktuellerSpielerIndex = Spieler.FindIndex(x => x.SpielerModel.Id == aktuellerSpielerId);
  113. if (uhrZeigerSinn)
  114. {
  115. if (aktuellerSpielerIndex == Spieler.Count() - 1)
  116. {
  117. NaechsterSpielerId = 2;
  118. }
  119. else
  120. {
  121. NaechsterSpielerId = Spieler[aktuellerSpielerIndex + 2].SpielerModel.Id;
  122. }
  123. }
  124. else
  125. {
  126. if (aktuellerSpielerIndex != 0)
  127. {
  128. NaechsterSpielerId = Spieler[aktuellerSpielerIndex - 2].SpielerModel.Id;
  129. }
  130. else
  131. {
  132. NaechsterSpielerId = Spieler[Spieler.Count() - 2].SpielerModel.Id;
  133. }
  134. }
  135. }
  136. #region Stapel Erstellen
  137. public static StapelModel ErstelleStandardKarten()
  138. {
  139. StapelModel stapelModel = new();
  140. stapelModel.KartenModels = new();
  141. for (int f = 1; f <= 4; f++)
  142. {
  143. EinzelneKarteErstellen(stapelModel, f, 0, false);
  144. for (int k = 1; k <= 9; k++)
  145. {
  146. for (int a = 0; a < 2; a++)
  147. {
  148. EinzelneKarteErstellen(stapelModel, f, k, false);
  149. }
  150. }
  151. }
  152. return stapelModel;
  153. }
  154. private static void EinzelneKarteErstellen(StapelModel stapelModel, int farbenIndex, int kartenbezeichungIndex, bool spezial)
  155. {
  156. var kartenbezeichnung = (Kartenbezeichnung)kartenbezeichungIndex;
  157. var kartenfarbe = (Farbe)farbenIndex;
  158. stapelModel.KartenModels.Add(
  159. new KartenModel
  160. {
  161. Name = kartenbezeichnung.ToString(),
  162. Farbe = kartenfarbe.ToString(),
  163. Spezial = spezial
  164. }
  165. );
  166. }
  167. public static StapelModel ErstelleFarbigeSpezialKarten()
  168. {
  169. StapelModel stapelModel = new();
  170. stapelModel.KartenModels = new();
  171. for (int k = 10; k <= 12; k++)
  172. {
  173. for (int f = 1; f <= 4; f++)
  174. {
  175. for (int i = 0; i < 2; i++)
  176. {
  177. EinzelneKarteErstellen(stapelModel, f, k, true);
  178. }
  179. }
  180. }
  181. return stapelModel;
  182. }
  183. public void InitialeKartenVerteilung()
  184. {
  185. for (int i = 0; i < 7; i++)
  186. {
  187. foreach (var spieler in Spieler)
  188. {
  189. spieler.KartenModels.Add(ZiehKartenStapel.KartenModels.FirstOrDefault());
  190. ZiehKartenStapel.KartenModels.RemoveAt(0);
  191. }
  192. }
  193. }
  194. public static StapelModel ErstelleJokerKarten()
  195. {
  196. StapelModel stapelModel = new();
  197. stapelModel.KartenModels = new();
  198. for (int k = 13; k <= 14; k++)
  199. {
  200. for (int a = 0; a < 4; a++)
  201. {
  202. var kartenbezeichnung = (Kartenbezeichnung)k;
  203. stapelModel.KartenModels.Add(
  204. new KartenModel
  205. {
  206. Name = kartenbezeichnung.ToString(),
  207. Farbe = Farbe.Keine.ToString(),
  208. Spezial = true
  209. }
  210. );
  211. }
  212. }
  213. return stapelModel;
  214. }
  215. public void ZiehKartenStapelZusammenstellen()
  216. {
  217. var standardKarten = Uno.ErstelleStandardKarten();
  218. var spezialKarten = Uno.ErstelleFarbigeSpezialKarten();
  219. var jokerKarten = Uno.ErstelleJokerKarten();
  220. ZiehKartenStapel.KartenModels = new();
  221. ZiehKartenStapel.KartenModels.AddRange(standardKarten.KartenModels);
  222. ZiehKartenStapel.KartenModels.AddRange(spezialKarten.KartenModels);
  223. ZiehKartenStapel.KartenModels.AddRange(jokerKarten.KartenModels);
  224. }
  225. #endregion
  226. }
  227. }