Continous Integration in der Praxis Gruppenarbeit
You can not select more than 25 topics Topics must start with a letter or number, can include dashes ('-') and can be up to 35 characters long.

227 lines
5.5 KiB

  1. using MiniGames.Shared.Enums;
  2. using MiniGames.Shared.Models;
  3. using System.Collections.Generic;
  4. using System.Linq;
  5. namespace MiniGames.Client.ViewModel
  6. {
  7. public class Uno : IUno
  8. {
  9. public StapelModel KartenAblageStapel { get; set; } = new();
  10. public StapelModel ZiehKartenStapel { get; set; } = new();
  11. public List<HandKartenModel> Spieler { get; set; } = new();
  12. public int NaechsterSpielerId { get; set; }
  13. public bool Uhrzeigersinn { get; set; } = true;
  14. public bool IstAblageStapelFarbeGleichZuLegendeKarte(string neueKarteFarbe)
  15. {
  16. bool ergebnis;
  17. _ = KartenAblageStapel.KartenModels.LastOrDefault().Farbe.Equals(neueKarteFarbe) ? ergebnis = true : ergebnis = false;
  18. return ergebnis;
  19. }
  20. public bool IstAblageStapelZahlGleichZuLegendeKarte(string handStapelKarteBezeichnung)
  21. {
  22. bool ergebnis;
  23. _ = KartenAblageStapel.KartenModels.LastOrDefault().Name.Equals(handStapelKarteBezeichnung) ? ergebnis = true : ergebnis = false;
  24. return ergebnis;
  25. }
  26. public void ZiehEineKarte(int id)
  27. {
  28. int _id = id;
  29. int index = Spieler.FindIndex(x => x.SpielerModel.Id == _id);
  30. Spieler[index].KartenModels.Add(ZiehKartenStapel.KartenModels.FirstOrDefault());
  31. ZiehKartenStapel.KartenModels.RemoveAt(0);
  32. }
  33. public void KarteAufStapelLegen(int id, KartenModel zuLegendeKarte)
  34. {
  35. NaechsterSpielerWahl(id, Uhrzeigersinn);
  36. int _naechstenId = NaechsterSpielerId;
  37. StapelModel _stapelModel = new();
  38. _stapelModel.KartenModels = new();
  39. const string _plusZweiKarte = "PlusZweiKarte";
  40. const string _retoureKarte = "RetoureKarte";
  41. const string _aussetzenKarte = "AussetzenKarte";
  42. if (KartenAblageStapel.KartenModels is null)
  43. {
  44. KartenAblageStapel.KartenModels = new();
  45. }
  46. switch (zuLegendeKarte.Name)
  47. {
  48. case _plusZweiKarte:
  49. for (int i = 0; i < 2; i++)
  50. {
  51. ZiehEineKarte(_naechstenId);
  52. }
  53. break;
  54. case _retoureKarte:
  55. Uhrzeigersinn = !Uhrzeigersinn;
  56. NaechsterSpielerWahl(id, Uhrzeigersinn);
  57. _naechstenId = NaechsterSpielerId;
  58. break;
  59. case _aussetzenKarte:
  60. break;
  61. default:
  62. break;
  63. }
  64. }
  65. public void SpielerErstellen(string spielerName)
  66. {
  67. string _spielerName = spielerName;
  68. Spieler.Add(
  69. new HandKartenModel
  70. {
  71. SpielerModel = new()
  72. {
  73. Id = Spieler.Count() + 1,
  74. SpielerName = _spielerName,
  75. },
  76. KartenModels = new()
  77. });
  78. }
  79. public void NaechsterSpielerWahl(int aktuellerSpielerId, bool uhrZeigerSinn)
  80. {
  81. var aktuellerSpielerIndex = Spieler.FindIndex(x => x.SpielerModel.Id == aktuellerSpielerId);
  82. if (uhrZeigerSinn)
  83. {
  84. if (aktuellerSpielerIndex == Spieler.Count() - 1)
  85. {
  86. NaechsterSpielerId = 1;
  87. }
  88. else
  89. {
  90. NaechsterSpielerId = Spieler[aktuellerSpielerIndex + 1].SpielerModel.Id;
  91. }
  92. }
  93. else
  94. {
  95. if (aktuellerSpielerIndex != 0)
  96. {
  97. NaechsterSpielerId = Spieler[aktuellerSpielerIndex - 1].SpielerModel.Id;
  98. }
  99. else
  100. {
  101. NaechsterSpielerId = Spieler.LastOrDefault().SpielerModel.Id;
  102. }
  103. }
  104. }
  105. #region Stapel Erstellen
  106. public static StapelModel ErstelleStandardKarten()
  107. {
  108. StapelModel stapelModel = new();
  109. stapelModel.KartenModels = new();
  110. for (int f = 1; f <= 4; f++)
  111. {
  112. for (int k = 1; k <= 19; k++)
  113. {
  114. var kartenbezeichnung = (Kartenbezeichnung)k;
  115. var kartenfarbe = (Farbe)f;
  116. stapelModel.KartenModels.Add(
  117. new KartenModel
  118. {
  119. Name = kartenbezeichnung.ToString(),
  120. Farbe = kartenfarbe.ToString(),
  121. Spezial = false
  122. }
  123. );
  124. }
  125. }
  126. return stapelModel;
  127. }
  128. public static StapelModel ErstelleFarbigeSpezialKarten()
  129. {
  130. StapelModel stapelModel = new();
  131. stapelModel.KartenModels = new();
  132. for (int k = 10; k <= 12; k++)
  133. {
  134. for (int f = 1; f <= 4; f++)
  135. {
  136. for (int i = 0; i < 2; i++)
  137. {
  138. var _kartenbezeichnung = (Kartenbezeichnung)k;
  139. var kartenfarbe = (Farbe)f;
  140. stapelModel.KartenModels.Add(
  141. new KartenModel
  142. {
  143. Name = _kartenbezeichnung.ToString(),
  144. Farbe = kartenfarbe.ToString(),
  145. Spezial = true
  146. }
  147. );
  148. }
  149. }
  150. }
  151. return stapelModel;
  152. }
  153. public void InitialeKartenVerteilung()
  154. {
  155. for (int i = 0; i < 7; i++)
  156. {
  157. foreach (var spieler in Spieler)
  158. {
  159. spieler.KartenModels.Add(ZiehKartenStapel.KartenModels.FirstOrDefault());
  160. ZiehKartenStapel.KartenModels.RemoveAt(0);
  161. }
  162. }
  163. }
  164. public static StapelModel ErstelleJokerKarten()
  165. {
  166. StapelModel stapelModel = new();
  167. stapelModel.KartenModels = new();
  168. for (int k = 13; k <= 14; k++)
  169. {
  170. for (int a = 0; a < 4; a++)
  171. {
  172. var kartenbezeichnung = (Kartenbezeichnung)k;
  173. stapelModel.KartenModels.Add(
  174. new KartenModel
  175. {
  176. Name = kartenbezeichnung.ToString(),
  177. Farbe = Farbe.Keine.ToString(),
  178. Spezial = true
  179. }
  180. );
  181. }
  182. }
  183. return stapelModel;
  184. }
  185. public void ZiehKartenStapelZusammenstellen()
  186. {
  187. var standardKarten = Uno.ErstelleStandardKarten();
  188. var spezialKarten = Uno.ErstelleFarbigeSpezialKarten();
  189. var jokerKarten = Uno.ErstelleJokerKarten();
  190. ZiehKartenStapel.KartenModels = new();
  191. ZiehKartenStapel.KartenModels.AddRange(standardKarten.KartenModels);
  192. ZiehKartenStapel.KartenModels.AddRange(spezialKarten.KartenModels);
  193. ZiehKartenStapel.KartenModels.AddRange(jokerKarten.KartenModels);
  194. }
  195. #endregion
  196. }
  197. }